WordPress SEO optimalizáció – útmutatás

Szeretné javítani a WordPress SEO-t? A teljes útmutatás az oldal optimális beállításához, hogy a keresőkben jobb helyen jelenjen meg. A legjobb WordPress SEO pluginek, Yoast.

WordPress SEO optimalizáció - útmutatás

Ha szeretné, hogy a honlapja az esetleg ügyfelei látókörébe kerüljön, akkor a keresők előkelő helyein kellene megjelennie. Ezért a WordPress SEO optimalizáció az egyik fontos pont, amire a létrehozáskor oda kell figyelnie.

Mi is tulajdonképpen a SEO?

A SEO az angol Search Engine Optimization (keresőoptimalizálás) rövidítése. A minőségi SEO biztosítja, hogy a keresőprogramok az Ön honlapját a keresőeredmények első oldalain jeleníti meg, ami növeli a webhely látogatottságát.

Hogyan fogjunk neki a SEO optimalizációnak a WordPressben

Nagyon sok WordPress sablon leírásában az található, hogy „SEO friendly”, azaz SEO barát. Ha ez így is van, ez az optimalizáció nem egyszeri dolog. Ez egy folyamatos folyamat. Nézzük át az egyes pontokat, amelyekre ebben a folyamatban figyelni kell.

Válasszon egy kifejező domain nevet

A minőségi SEO-hoz fontos a jól megválasztott domain név. Ki kellene fejeznie azt, amivel az oldal foglalkozik. Ezen felül könnyen megjegyezhetőnek, tömörnek és másoktól különbözőnek kellene lennie.

Válasszon helyes meta címet és meta leírást

A meta címnek és a meta leírásnak megfelelő kulcsszavakat kellene tartalmaznia. Ezen felül az oldal látogatóinak alapinformációt nyújt arról, hogy mit találnak az Ön honlapján. Olyannak kell lenniük, ami meggyőzi arról, hogy ellátogasson az Ön webhelyére. A meta leírások nem lehetnek túl hosszúk – maximálisan 150-155 jel javasolt. A címnek hozzávetőleg 50 jelet kellene tartalmaznia.

💡 Tipp: A gyors ⏱ WordPress webért kulcsfontosságú a megfelelő tárhely kiválasztása. A hitelesített minőséget javaslom használni ➡️ ATW vagy EZIT.

Használjon kifejező és egyedi főcímeket

Használja a fantáziáját. Írjon kifejező és egyedi főcímeket, melyek felkeltik a figyelmet. Tartalmazniuk kellene a kulcsszavakat, de nem mindenáron, különben erőltetettnek fognak hatni.

Írjon érdekes bejegyzéseket

Az unalmas cikkekhez az olvasó nem tér vissza. És feltételezhető, hogy nem tér vissza arra az oldalra sem, ahol ez a cikket olvasta. Legyen kreatív. Válogasson érdekes témákat. A feldolgozásuknak egyedi kellene lennie. Semmilyen esetben sem másoljon és utánozzon. Ha a látogató az Ön webhelyén olyan szöveget talál, amit már máshol olvasott, akkor nem kelti fel az érdeklődését. Ez nem csak a magazinokra és a blogokra érvényes. Ugyanez érvényes a webshopokra és a vállalkozókra is.

Válasszon minőségi tárhelyet

A WordPress honlap SEO optimalizációjára hatással van a vtárhely kiválasztása is. A webtárhelynek 99,99%-os hozzáférést kellene garantálnia. Ezen kívül gyorsnak kellene lennie, hogy ne lassítsa a honlapja beolvasását, valamint ügyfél- és technikai támogatást kell nyújtania.

💡 Tipp: Ajánlom a hitelesített Divi és Avada multifunkciós sablonok használatát. Kitűnő tapasztalataim vannak a StudioPress sablonokkal is.

Ellenőrizze a láthatósági beállításokat a keresők számára

Előfordulhat, hogy már az összes feltüntetett pontot betartotta, ám a keresőben az oldal még mindig nem látható. Nézzünk bele tehát magába a WordPress sablonba. A WordPress oldal adminisztratív menüjében találja meg az oldal elrejtését a keresőkben lehetőséget.

Ez a lehetőség azért van itt, hogy a felhasználónak elegendő ideje legyen az oldal létrehozására és szerkesztésére. Ha már létrehozta az oldalt, akkor előfordulhat, hogy a szerkesztés alatt tévedésből aktiválta ezt a lehetőséget. Ezért „láthatóvá” kell tennie az oldalt.

Az adminisztrációs menüben menjen a Beállításokra > Olvasás és menjen rá a „Keresőmotor láthatóság”-ra. Ellenőrizze, hogy nincs-e bekapcsolva „A keresőmotor indexelésének letiltása webhelyén”. Ez a mező nem lehet bejelölve. A beállításokban végzett módosításokat ne feledje menteni.

WordPress ako zapnúť indexovanie

Állítsa be az URL-címet

A SEO optimalizációhoz fontos az URL-cím barátságos formában jelenjen meg. Alapértelmezés szerint a WP semmitmondó URL-címeket használ, mint a /?p=123, ami rossz. Az URL-cím beállítását a sablon adminisztrációs menüjében tudja módosítani.

Lépjen az Állandó linkek részre, és változtassa meg a beállítást: „A bejegyzés címe”. Így az URL-címeben meg fogja jeleníteni a bejegyzés címét, ami az oldal látogatójának elárul valamit a tartalomból.

WordPress nastavenie trvalých odkazov

Használja a WordPress SEO plugint

A WordPress SEO-hoz a legjobb bővítmény szerintem az ingyenes Yoast plugin. A segítségével elvégezheti a legfontosabb módosításokat a keresőmotor láthatósága érdekében. Beállítható benne az oldalak indexelése, kezeli a meta címet és a meta leírást, a tartalmat a közösségi hálókra, kategóriákat, címkéket, akárcsak az egyes bejegyzések optimalizációját. A másik leggyakrabban használt plugin az All in One SEO Pack.

yoast-seo

Hozzon létre és töltse fel az oldaltérképet

A keresőmotorok ún. spidereket vagy botokat sugároznak, melyek böngészik az internetet. Néhány bitnyi számítógépes kódról van szó. A botok új tartalmakat keresnek, átvizsgálják, összegyűjtik és a feldolgozzák a összegyűjtött adatokat. Ahhoz, hogy az Ön webhelyét célozzák meg nem elég, hogy elegendő kulcsszó szerepeljen rajta. Indexelni kell azt. A botok a kódot, a tartalmat, a referenciák minőségét és még ennél sokkal többi mindent vesznek észre.

Az indexelést az oldaltérkép feltöltésével végzi el. Az oldaltérkép növeli annak valószínűségét, hogy a keresőmotor megtalálj a webhelyét. Kialakíthatja a Yoast, All in One SEO Pack vagy XML Sitemaps pluginben. A kialakított oldaltérképet adja hozzá a Google Search Consolehoz.

WordPress Yoast sitemap
Sitemap

Csatlakozzon a Google analytics szolgáltatáshoz

Ha szeretne valamin javítani, akkor tudnia kell kiértékelni az aktuális helyzetet és a változtatások hatását. Ezért a WP webhelyét csatlakoztassa a Google Tag Manageren (GTM) keresztül a Google analyticshez.

Adja hozzá az oldalt a Google Search Consolehoz

A Google Search Console (korábban Google Webmaster Tools) egy eszköz a webhelyének kezelésére és elemzésére a keresőmotorban. Ez az eszköz segít megértenie, hogy az oldalának láthatóságánál mi működik és mi az, ami már nem. Elemzi az oldal látogatóit, megoldja a problémákat az indexeléssel és segít feltárni az oldal hiányosságait. Segítségével növelheti az oldala látogatottságát.

A Google Search Consolehoz adja hozzá az oldaltérképet, amit a Yoast pluginben alakított ki. A menüben válassza a Sitemap hozzáadása/tesztelése lehetőséget, és küldje el. Néhány óra elteltével rendelkezésére fog állni a webhelye látogatottságának első statisztikája.

Google webmaster tools sitemap
Google Search Console

Töltse ki az oldaladatokat

A Yoast bővítményben töltse ki az oldala adatait (az ún. Knowledge Graphhoz szolgál). Mindenképpen adja hozzá a szervezet vagy a blog megnevezését. Úgy, mint minden más, amit a Yoast kínál, ez a lépés is arra szolgál, hogy keresőmotoroknak segítsen megtudni a szükséges információkat a webhelyéről.

Yoast Seo Knowledge Graph
Knowledge Graph (Yoast)

A robots.txt beállítása

A WordPress automatikusan kialakítja a Robots.txt fájlt. Ez a fájl ad utasításokat a botoknak, hogy indexeljék az oldalt. Ezt a fájlt a Yoast pluginben szerkesztheti is.

Optimalizálja az oldal gyorsaságát

A WordPress Seo optimalizációjához fontos lépés az oldal gyorsaságának optimalizációja. A keresőmotorok hátrányba helyezik a lassú oldalakat. Ezért kiemelt figyelmet kellene szentelnie a webhelye gyorsaságára. A gyorsaság egyik fő eszközei a WP Rocket, WP Super cache és a W3 total cache pluginek.

Az egyes oldalgyorsítási eszközökről bővebben a náHogyan gyorsíthatom fel a WordPress webhelyet útmutatómban olvashat.

Biztosítsa ez az SSL tanúsítványt

ssl

Az SSL (Secure Socket Layer) tanúsítvány az oldala látogatóival folytatott biztonságos kommunikációt biztosítja. Ezen felül a Google az oldalát biztonságosnak fogja értékelni és ezáltal nagyobb lesz a látogatottsága (= jobb WordPress SEO). Létezik ingyenes SSL tanúsítvány, a Let’s Encrypt, így legalább ezt használja.

Adjon az oldalhoz blogot

Ha eladó, vállalkozó vagy különböző szolgáltatásokat nyújt, akkor ne összpontosítson csak a az áru és a szolgáltatás közvetlen promójára. Az oldala látogatottságán segít a jól irányzott blog is. Olyan témákról írjon, melyek összefüggésben vannak a vállalkozása tárgyával. A virágbolthoz az egyes dísznövények egyes fajtáinak termesztése, az esküvői díszítés és hasonlók illenek.

Ha bútort árul, akkor írhat az új termékekről vagy a lakberendezési trendekről. Ne feledje, hogy a jó blog alapja a minőségi szövegen kívül a minőségi fénykép is. Az egyes blogbejegyzésekbe hivatkozásokat tehet a termékoldalakra. Ez segít az Ön WordPress SEO-ján.

A blogbejegyzése optimalizációja

A SEO optimalizáció egy folyamatos folyamat. A Yoast lehetővég teszi a cím, a meta leírás és a kulcsszavak hozzáadását minden bejegyzéshez. Egyenesen a bővítményben megnézheti, hogy mi jelenik meg a keresőben, ha valaki rákeres a bejegyzésére. Ez a lépést a bejegyzés hozzáadása folyamatakor végezze el. Görgessen le és állítsa be az optimalizációt.

Yoast SEO snippet preview
Yoast – meta description

Vigyázzon a SPAM-kommentekkel

A bejegyzéseken kívül optimalizálhatók a bejegyzésekhez írt kommentek is. Az elégedett látogatók biztosítják az oldal látogatottságát. Ellenőrizze, hogy az oldalán a kommentek nem SPAM-ek e. A SPAM-kommentek gyakran ne oda illő hivatkozásokat tartalmaznak és olyannyira árthat az oldal látogatottságának, hogy a keresőkben akár rosszabb, hátsóbb helyekre is kerülhet.

A SPAM-től hatékonyan megóvja az Akismet plugin, amely kiértékeli és kiszűri a kommenteket. Az Akismet minden WordPress sablonba telepítve van. Viszont ahhoz, hogy használni tudja, aktiválnia kell. Úgy tudja ezt megtenni, hogy a sablon menüjében megkeresi a plugin kategóriát, kikeresi az Akismetet és bejelöli az „aktivál” négyzetet.

Kulcsszavak a kommentekre adott válaszokban

A kommentekre adott válaszaiban használjon kulcsszavakat. Nem kell azokat csak a bejegyzéseiben használni. Építse bele őket úgy, hogy illeszkedjenek a válaszba. Kicsinységnek tűnhet, de ez is segíti az oldala optimalizálását.

Használjon kategóriákat és címkéket (tag)

A kategóriák és a címkék segítik a látogatókat, hogy jobban tudjanak tájékozódni az oldalon és megtalálják, amit keresnek. Ezenfelül fontos szerepük van a keresésnél. A keresőmotorok nekik köszönhetően értik meg, milyen az oldal struktúrája és tartalma. Ahhoz, hogy megfelelően tudja használni a kategóriákat és a címkéket, meg kell értenie, hogy milyen köztük a különbség:

A kategóriák a blog fő tematikus területei. A kategóriáknak saját alkategóriájuk lehet. A címkék ugyancsak megkönnyítik a tájékozódást az oldalon, csak jobban specifikusak. A címkéknek nem lehet saját alkategóriájuk, de egy bejegyzésben több címke is lehet. Olyan címkéket írjon, válasszon, melyek meghatározzák a bejegyzés témáját.

Használjon fogékony sablont

Abban a korban, amikor egyre nő azoknak a látogatóknak a száma, akik mobileszközökről csatlakoznak az internethez, az oldal kedvező reagálása már elengedhetetlen. Ha az oldala látogatójának nem jelenik meg az oldal teljes tartalma, akkor elmegy róla. Ezen kívül a Google figyelembe veszi az oldal kedvező reagálást a keresőmotorokban is. Az Ön webhelyének ezért minden eszközre optimalizálva kell lennie. Ezt a funkciót sok sablon tartalmazza.

Bővebb tájékoztatásért nézze meg az útmutatásomat, hogy hogyan válasszon WordPress sablont.

Testovanie responzívnosti web stránky
Használjon fogékony sablont

Belső linkek beágyazása

A WordPress SEO optimalizálásának fontos pontja a saját bejegyzések és az oldalrészek összekapcsolása. És itt nem csak arra gondolok, hogy kapcsoljuk össze a fiatalítókrémekről szóló cikkeket a kapcsolódó termékekkel ;). Be kell ágyaznia az ehhez kapcsolódó témaköröket is.

A belső linkek beágyazásával támogatja a saját aloldalait és a látogató hosszabb ideig marad a honlapján. Segíti a keresést is. A Google ugyanis értékeli a tartalmat, és az az oldal, ahol a látogató csak pár másodpercet töltött, hasztalan.

Összekapcsolás külső oldalakkal

Amint már említettem, a bejegyzések összekapcsolása segíti a SEO optimalizálást. Az oldal sikerének mérhető mértéke a más webhelyekről az Ön webhelyére mutató linkek is. Nagyon jó eszközök ennek a látogatottságnak a biztosítására a más honlapokon megjelentetett PR-cikkek és a blogbejegyzések.

Ha azonban a bejegyzéséhez külső hivatkozást szeretne hozzáadni, legyen óvatos. A honlapján ne kapcsolja össze alacsonyabb látogatottságú webhellyel. Keressen olyan oldalakhoz való csatlakozási lehetőséget, melyeknek jobb a helyezése a keresőkben, mint az Ön oldalának. Segíti javítani az Ön pozíciójának helyzetét.

Optimalizálja a képeket a SEO-ra

A SEO-val minden összefügg a WordPress oldalán. A képek se képeznek kivételt. Első lépésként győződjön meg arról, hogy a képei optimalizálva vannak a webre. A képek méretének optimalizálást a Compress JPEG & PNG images, EWWW Image Optimizer vagy WP Smush.it pluginek biztosítják. Ezek optimalizálják a feltöltött képek, valamint a már korábban feltöltött képek méretét.

Plugin Compress JPEG & PNG images
Plugin Compress JPEG & PNG images

A másik fontos dolog a kép címe és az alternatív szöveg. Bizonyosodjon meg róla, hogy kitöltötte a kép címét. A megnevezéshez több mint egy szót használjon. Az alternatív szöveg (rövidítése Alt text) akkor jelenik meg, ha nem jelenik meg a kép.

A kép címének és az alternatív szövegnek köszönhetően a keresőmotorok tudni fogják, hogy mire vonatkoznak a képek. Ne feledje kitölteni a főcímet, a címet és a kép leírását. Ebben az esetben az az érvényes, hogy minél több információt ad meg, annál könnyebb lesz Önt megtalálni.

Használja a közösségi hálókat

A webhelyének nyisson számlát a közösségi hálón. Ha az oldaláról a közösségi hálókon beszélnek is, az Önnek újra csak előnyökkel jár. A keresőmotorok ezt az aktivitást jegyzik. Egyúttal további embereket ér el, akik különben nem tudnának Önről. Erre a célra nyisson Facebook, Linkedin, YouTube, Pinterest számlát.

Ossza meg a linket a közösségi hálókon

A közösségi hálóknak nem kell csak a webhely közvetlen bemutatására szolgálniuk. Rajtuk az oldalára irányuló linkeket, érdekes újdonságokat vagy bejegyzéseket oszthat meg. Ezen kívül néhányan pontosan ezeknek köszönhetően látogatják meg a honlapját, felfigyel rá a Google és a botjai is.

A bejegyzések megjelenítésének beállításai

A WordPress a webhely egyes aloldalainak, kategóriáinak, szerzőinek bejegyzéseit jeleníti meg és köti össze. Ebben a folyamatban azonban az egész bejegyzés látható. Ez lassítja az oldalt, és a keresőmotorok is jegyezhetik ezt. Ilyen esetben mint másolt tartalmat értékelik és ez befolyásolja az Ön SEO-ját is.

Nem tesz jót az oldala látogatottságának sem. Például: az RSS-hírcsatornájára feliratkozó az előnézet helyett a teljes cikket elolvashatja. Így csökkenti az oldala látogatottságát, hiszen a bejegyzés elolvasása miatt egyáltalán nem kellett az Ön webhelyéhez csatlakoznia.

A teljes cikkek megjelenítése helyett állítsa be a bejegyzések előnézetét. Az adminisztrációs menüben menjen rá a Beállításokra -> Olvasás és válassza ki a „Sumary”-t.

A pontos útmutatást a hogyan gyorsítsuk fel a weboldalt bejegyzésemben írtam le.

A weboldal elérhetősége

Nem utolsósorban fontos, hogy a weboldal ne potyogjon ki. A Google negatívan értékeli azokat a weboldalakat, amelyek gyakran elérhetetlenek vagy nem működnek. Fontos jó tárhelyet választani, ami 99,9%-os elérhetőséget garantál.

💡 Tipp: A gyors ⏱ WordPress webért kulcsfontosságú a megfelelő tárhely kiválasztása. A hitelesített minőséget javaslom használni ➡️ ATW vagy EZIT.

WordPress SEO optimalizáció – összefoglaló

A fent említett tippeket a WordPress SEO alapjainak tartom. A legfontosabbnak a Yoast plugin telepítését és helyes beállítását tartom.

Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍
30 éves WordPress programozó vagyok, akinek ez a tartalomkezelő rendszer hosszú évek óta a hobbija.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here